Podczas transportu towaru zarówno nadawca, jak i odbiorca często pytają o jego status. Ważne informacje są zawarte w treści wiadomości e-mail lub jako załącznik. Oczekuje się, że usługa będzie dostępna każdego dnia tygodnia. Szczególnie w czasie świąt oraz w okresie wzmożonego ruchu spowodowanego przepływem towarów sezonowych.
Jednak wyzwania związane z przetwarzaniem dokumentów w logistyce, transporcie i biznesie spedycyjnym nie dotyczą tylko obsługi kontrahentów. Równie ważna jest odpowiednia organizacja dokumentów wewnętrznych oraz zgodność z prawem i obsługa pism urzędowych. Należy je wprowadzić do systemu firmy, przetworzyć i na bieżąco aktualizować, aby zapewnić sprawny i legalny transport towarów.
Ta ilość danych może być dużym obciążeniem dla personelu i starszych systemów.
Automatyczne sprawdzanie dostępności kuriera w kalendarzu oraz znajomość aktualnego statusu przesyłki i terminu doręczenia pozwala zaoszczędzić dużo czasu. Umożliwia to dostosowanie się lub przekroczenie globalnych standardów obsługi. Dzięki temu Twoi pracownicy mają czas zająć się bardziej złożonymi zadaniami, w tym komunikacją z najbardziej wymagającymi klientami. Zamiast tracić cenne godziny na wprowadzanie informacji do systemu, możesz skupić się na kluczowych obszarach swojej działalności.